Meditācija

Sveicināti, mani dārgie lasītāji!

Vārds, meditācija, mūsdienu sarunvalodā ir izmantots tik bieži, ka tas jau ir zaudējis savu vērtību. Katrs otrais piemin, ka pēc ik rīta zobu iztīrīšanas meditē. Par šo praksi runā, kā par kādu pašsaprotamu ikdienas lietu, bet daudzi cilvēki pat īsti nesaprot tās jēgu. Esmu dzirdējusi, ka ir cilvēki, kas pat baidās to pielietot, jo šķiet, ka kas slikts ar tiem var atgadīties. Teikšu tā. Ar meditāciju nodarbojos jau 7 gadus, un ar mani viss ir kārtībā. Un pat labāk, kā varēju iedomāties. Meditācija nav nekas slikts, tā ir prakse, kuru pareizi pielietojot var iegūt, gan labus panākumus dzīvē, gan arī iemācīties kontrolēt savu prātu un emocijas. Pielietojot šo praksi ikdienā, ar to arī var uzturēt labā kārtībā savu sirdi un asinsspiedienu.  Un jā, ir iespējams to darīt arī nepareizi, protams, tad nav nekādu rezultātu. Visbiežāk tas notiek ar cilvēkiem, kuriem meditāciju kāds ir uzspiedis vai nav paskaidrojis kā pareizi to pielietot. Lai ar meditācijas palīdzību sasniegtu vēlamo rezultātu, ir nopietni pie šīs lietas jāpieiet un pats galvenais, JĀIZBAUDA!

Izrunāsim, kā tad ar meditāciju ir jānodarbojas. Lai šo praksi veiktu, ir vēlams izvēlēties klusu un mierīgu vietu. Var doties uz kādu parku, kur nav daudz trokšņu vai pasēdēt pie upes. Ja šāda privilēģija nav pieejama, un reti kuram tāda ir, tad, piemēram, es izmantojot savas viedtālruņa austiņas un ar telefonu pieslēdzos YOUTUBE. Tur ir iespējams klausīties dabas skaņas, tādas kā, putnu, ūdenskritumu, vēja, lietus, okeāna, lietus mežu u.c. Tu vari būt kur vien vēlies un izvēlēties pēc patikas savu meditācijas ‘’background’’. Klausoties austiņās vai sēžot parkā, noteikti pārliecinies vai tev ir ērti. Iekārtojies uz kāda matracīša, vai spilvena un ja nepieciešams vari arī sev uzsegt kādu plediņu. Kad viss ir sagatavots, aizver acis. Ir svarīgi sākumā sevi noskaņot. Iespējams tu tikko esi darījis ko fiziski smagu, vai arī galva pilna ar lietām, kuras vēl nav padarītas, bet ar tik rosīgu prātu un strauju sirdsdarbību, nav iespējams pievērsties meditācijai. Tādēļ vienmēr uzsākot meditāciju, fokusē savu prātu un sirdsdarbību uz to, ka nu ir laiks būt mierīgam. Sāc ar elpošanu. Aizver acis, dziļi ievelc elpu un lēnam izpūt. Atkārto to kādu brīdi, līdz esi saplūdis ar apkārtējo vidi, skaņām un savu sirdsdarbību. Prāts ir pieklusis un nu var ķerties klāt meditācijai.

  • Pirmais meditācijas veids kuru vari praktizēt ir nedomāt neko. Tik viegli, vai ne? Bet tur ir āķis, jo tiklīdz tu nedomā neko, tā tu sāc kaut ko domāt. Tādēļ šīs meditācijas pamats ir vērst savu uzmanību uz elpošanu. Koncentrējies tikai uz to un tiklīdz tev prātā iemetas kāda doma, tā tu zibenīgi to aiztriec prom. Praktizē to apmēram 15-25 minūtes dienā.
  • Otrais meditācijas veids ir ar savu ķermeni un garu būt patiesi šeit un tagad. Izklausās sarežģīti, bet tā pavisam nav. Viss, kas tev ir jādara, ir jāļauj sevī ienākt dabas enerģijai. Ja tu klausies dabas skaņās, tad laid tās cauri sev. Saplūsti ar apkārtni, saklausi katru skaņu atsevišķi. Bet atkal šeit ir āķis. Nedomā neko, tikai klausies un baudi. Kā domas sāk ienākt tavā prātā, tā uzreiz atgriezies atpakaļ pie dabas skaņām. Daba ļoti nomierina, ja spēsi izturēt 20 minūtes uzreiz jutīsi rezultātu.
  • Trešais veids ir domu meditācija. Jā, tik tiešām, šajā meditācijā ir jādomā, bet ne jau kuras katras domas. Tev ir jādomā TIKAI labas un skaistas domas. Elpo lēni un mierīgi, un domā to, kas tevi dara laimīgu. Šeit tu vari izpausties. Ja tevi dara patiesi laimīgu jūra, tad iedomājies, ka tu dodies pastaigā gar jūru. Sajūti smiltis un vēso jūras ūdeni, un baudi skaistu brīdi. Izjūti prieku un iztēlojies sevi patiesi laimīgu, tik laimīgu, ka tev smaids laužas cauri visai dvēselei. Domām būtu vēlams būt vieglām un plūstošām, jo tad tev sanāks noturēties šajā laimes stāvoklī. Galvenais noteikums ir baudīt un just patiesu prieku. Un protams, liekām domām šajā meditācijā nav vietas un turies tikai pie patīkamām domām.

Šie ir tikai daži meditācijas veidi, bet tie ir manis pārbaudīti un esmu guvusi rezultātu kuru vēlējos. Galvenais nosacījums meditējot ir patiesi atvērt savu sirdi un garu. Tev būs visa diena lai vēl paspētu sadarīt savus darbus, tādēļ šīs atvēlētās minūtes meditācijai, mēģini patiesi izbaudīt. Centies katras meditācijas beigās atverot acis, smaidīt no visas sirds. Izjūti šīs jaunās sajūtas, velti tām kādu mirkli. Pievērs arī uzmanību kādas domas tevi pēc tam pārņem, ja vēlies pieraksti kā tu juties. Pasaki paldies pati/s SEV, ka atradi laiku ko veltīt sevis pilnveidei. Centies meditāciju veikt katru dienu. Nebaidies eksperimentēt, izmēģini katru no šīm meditācijām lai saprastu kura ir tev vispiemērotākā. Ar laiku tu sāksi sevī sajust pavisam citas emocijas un domas vairs nebūs tik haotiskas kā iepriekš. Iepazīsti sevi, jo tu esi brīnišķīgs/a.

Lai tev skaista un izdevusies atlikusī dienas daļa.

Ar mīlestību, K.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Uz augšu